Ollaan lenkkeilty edelleen ahkerasti Lulun kanssa ja minä olen yrittänyt opettaa sitä olemaan kiskomatta hihnassa. Se ei tunnu millään sitä oppivan tai se ei halua oppia. Minä olen välillä jo ihan epätoivoinen sen kanssa. Se yleensä aluksi kiskoo hulluna kun lähdetään liikkeelle kun se on niin innoissaan ja välillä se kävelee ihan nätisti. Lulu jahtaa puista tippuvia lehtiä ja säntäilee joka suuntaan niiden perässä. Auttaisikohan valjaat siihen kiskomiseen?

Nyt kun ollaan päivisin Lulun kanssa kahdestaan kotona niin se vahtii minun jokaista liikettä ja seuraa joka paikkaan. Välillä se tuntuu hieman ahdistavalta. Se ei malta oikein edes nukkua rauhassa vaan aina säpsähtää hereille jos minä liikun paikasta toiseen ja tulee katsomaan että olenko lähdössä johonkin. Olen joka päivä jättänyt sen joksikin aikaa myös yksin kotiin että se ei unohda sitä että sen pitää välillä olla yksinkin. Ihan hirvittää ajatus tammikuisesta töihin paluusta kun Lulu joutuu olemaan sitten päivät yksin! Nyt se on ollut korkeintaan pari tuntia yksin.

Onneksi se alkaa olla pikkuhiljaa sisäsiisti. Mutta kyllä se päästää pissat vielä matolle jos se ei pääse ulos. Ei se osaa pyytää ulos jos on pissahätä, tai se ei ehkä edes halua, kun se edelleen inhoaa märkää nurmikkoa. Minä vain aina huolehdin että se pääsee ulos tietyin väliajoin että ei pääse sisälle vahinkoja sattumaan.

Yöt se nukkuu niin tyytyväisenä Julian kanssa että se ei yöllä enää ole käynyt tarpeillaan pitkään aikaan. Aamuisinkin se vielä loikoilee Julian kanssa sohvalla kun ne heräävät:

Lulu teki tuttavuutta veljeni vauvan ( 2 kk vanha ) kanssa. Lulu pelkäsi aluksi vauvaa mutta kun sai sitä nuuskia niin sitten olisi vain halunnut nuolla sitä koko ajan. Vauvaakin tuntui aluksi hirvittävän tuo ihme otus naaman edessa:

Pari kuvaa lenkkipolulta:

Lulu painaa nyt tasan kuusi kiloa. Nyt olen antanut ruuan enää kaksi kertaa päivässä ja hyvin se on syönyt. Yleensä laitan nappuloihin hieman lisukkeeksi sitä ruokaa mitä mekin syödään, jos se sattuu olemaan semmoista että sitä voi antaa tai sitten mahapullia. Mutta pääasiallinen ruoka on nyt kuitenkin nappulat. Jossain vaiheessa se teki nappulansyöntilakon ja sain ne syötettyä Lululle heittelemällä niitä ympäri keittiön lattiaa, josta se sitten "pyydysti" niitä yksitellen. No meniköhän vähän överiksi... ?! Joo, minä ajattelinkin että eihän tästä mitään tule ja en minä sitä kovin useasti tehnyt vaan tein sitten niin että ruuat pois jos ei kelvannut ja tarjosin sitten seuraavalla ruokintakerralla ja taas kelpasi. Näinhän sen pitää mennä oppikirjojenkin mukaan...

Minusta vaikuttaa siltä että Lulun kaikki hampaat ovat jo vaihtuneet. Viime viikolla lähti viimeinenkin kulmahammas. Hyvä että lähti, uusi hammas oli jo kerennyt kasvaa aika isoksi. Minusta näyttää että Lulule jää alapurenta. Ainakin ylähampaat jäävät alahampaiden taakse kun hampaat ovat yhdessä. Voikohan se enää korjaantua kun on jo uudet hampaat kasvaneet? 

Ens lauantaina on paikallisen koirakerhon järjestämä match show ja sinne olis tarkotus lähteä Lulun kanssa. Hieman jännittää, eka näyttely! No onneksi se ei ole "oikea" näyttely, saattais jännittää vähän enemmänkin. Tutkin Koiramme-lehdestä ensi vuoden näyttelypaikkoja ja hieman jo suunnittelin mahdollisia näyttelyitä. Voi kun asuisi vähän etelämpänä, olisi niin paljon mahdollisuuksia.